Da velger jeg og lage en tråd om Corrado´en nå, da jeg er sjukmeldt for 6 uke på rad og kjeder vettet av meg.
Greit og ha no og gjøra !
Bilen er under oppsussing i den forstand at jeg bygger ny motor, nytt understell og"nytt" interiør.
Motor skal trimmes. Jeg bygger en 1,9L (Org 1,8) med den orginale kompressoren.
Satser/håper på en ca 220HK på hjula og en dritsikker motor.
Alt i forstilling og understell blir nytt med masse sthaaag!
Bilen skal primært brukes i det daglige, men også på langturer og banekjøring, og EMMA deltagelse såklart.
Hadde jo vært kjekkt og dratt iland noen pokaler !
Så til the fun stuff;
Det blir ant. et 2 veis frontsett med bass i dør og fulltone i dash.
Dette er ikke bestemt og jeg er åpen for alternativer.
Elementer er ei bestemt.
Blir høyst sannsynlig p88rs 2 headunit
Det blir muligens Moscini forsterkere, men dette er langt fra bestemt.
Hva angår bagasjerom og bass så er jeg veldig usikker.
Jeg hadde håper på og få bygget inn en veldig god bass i dør og håpe at jeg klarer meg med dette, men det vil kanskje ikke holde mål ?
Er det noen biler i SQ klassen som har kommet særlig langt uten basskasse ?
Skal vel klare og få inn en 7" i dør, muligens 8" også, men er redd det vil se dumt og stort ut..
Bilen er jo en coupe og er veldig liten.
Hva angår demping så er jeg også i tvil. Dempemateriale veier veldig mye, og jeg hadde håper på og komme under 40/45 kg totalt på stereo (eks. batteri og kabler)
Dette så jeg ikke får så mye tillegsvekt på bilen, så "weight to power ratio" blir helt okei.
Bilen veier vel ca 1115 kg orignalt..
Dører blir værtfall dempet, og det er mulig jeg forsterker dash på en måte. Ikke at jeg har så veldig lyst til og ta ut dash´en, men det må vel tell..
Gulv blir også høyst sannsynligvis dempet. Bagasje bør jo også dempes om jeg får for basskasse i bagasje..
Bilder fra hvordan bilen står nå;
Bilen blir skamlav med breiie og feite hjul, og kanskje litt cleaning på rumpa om jeg tar meg råd til det..
Prioriterer motor først, men håper på og komme igang med stereo bygget til vår/sommer
Jeg er VELDIG åpen for forslag og synspunkter, så det er bare og fyre løs her altså !
Dette blir et typisk budsjett anlegg som jeg håper jeg kan hevde meg i EMMA SQ med
Greit og ha no og gjøra !
Bilen er under oppsussing i den forstand at jeg bygger ny motor, nytt understell og"nytt" interiør.
Motor skal trimmes. Jeg bygger en 1,9L (Org 1,8) med den orginale kompressoren.
Satser/håper på en ca 220HK på hjula og en dritsikker motor.
Alt i forstilling og understell blir nytt med masse sthaaag!
Bilen skal primært brukes i det daglige, men også på langturer og banekjøring, og EMMA deltagelse såklart.
Hadde jo vært kjekkt og dratt iland noen pokaler !
Så til the fun stuff;
Det blir ant. et 2 veis frontsett med bass i dør og fulltone i dash.
Dette er ikke bestemt og jeg er åpen for alternativer.
Elementer er ei bestemt.
Blir høyst sannsynlig p88rs 2 headunit
Det blir muligens Moscini forsterkere, men dette er langt fra bestemt.
Hva angår bagasjerom og bass så er jeg veldig usikker.
Jeg hadde håper på og få bygget inn en veldig god bass i dør og håpe at jeg klarer meg med dette, men det vil kanskje ikke holde mål ?
Er det noen biler i SQ klassen som har kommet særlig langt uten basskasse ?
Skal vel klare og få inn en 7" i dør, muligens 8" også, men er redd det vil se dumt og stort ut..
Bilen er jo en coupe og er veldig liten.
Hva angår demping så er jeg også i tvil. Dempemateriale veier veldig mye, og jeg hadde håper på og komme under 40/45 kg totalt på stereo (eks. batteri og kabler)
Dette så jeg ikke får så mye tillegsvekt på bilen, så "weight to power ratio" blir helt okei.
Bilen veier vel ca 1115 kg orignalt..
Dører blir værtfall dempet, og det er mulig jeg forsterker dash på en måte. Ikke at jeg har så veldig lyst til og ta ut dash´en, men det må vel tell..
Gulv blir også høyst sannsynligvis dempet. Bagasje bør jo også dempes om jeg får for basskasse i bagasje..
Bilder fra hvordan bilen står nå;
Bilen blir skamlav med breiie og feite hjul, og kanskje litt cleaning på rumpa om jeg tar meg råd til det..
Prioriterer motor først, men håper på og komme igang med stereo bygget til vår/sommer
Jeg er VELDIG åpen for forslag og synspunkter, så det er bare og fyre løs her altså !
Dette blir et typisk budsjett anlegg som jeg håper jeg kan hevde meg i EMMA SQ med
Comment